Cijfer 6.2
Patiëntveiligheid is voor mij ook dat ik de veiligheid voel om gezamenlijk over de problematiek, oorzaken en oplossingen te praten. Dat heb ik verre van gevoeld. Zodra mijn behandelaar na onderzoek zich verdiepte in een uitgetypte tijdlijn over mijn klachten en gebeurtenissen, voelde ik een vooringenomenheid over mij als patiënt. Ik zag zijn houding ten opzichte van mij gewoon veranderen. Een voorbeeld is dat in deze tijdlijn een onderzoek genoemd stond wat mijn huisarts bij de STAR SLH had aangevraagd. Mij werd belerend verteld dat dat onderzoek niet zo genoemd wordt. “Dat noemen wij een ECG!” Ongeacht of mijn huisarts dit juist heeft, moet mij dit niet als patiënt zo belerend verteld worden. Een ander voorbeeld is dat de specialist een uitspraak deed over functies die in de tijdlijn benoemd stonden, dus huisarts, tandarts etc. “Dat zijn allemaal geen domme jongens waar u geweest bent.” Dat beweer ik ook helemaal niet en dat is helemaal niet de opzet van een tijdlijn. Ook stonden er klachten in de tijdlijn genoemd waarvan ik mij terdege besef dat dat hele vage klachten zijn. Maar ook hier merkte ik de vooringenomenheid gezien de reactie van de specialist. Mij werd niet gevraagd waarom ik dat zo kon benoemen, of waarom dat zo voor mij voelde. “Ja, ook dit… “ De houding van de specialist maakte dat ik mij als patiënt klein voelde worden en eigenlijk zo snel mogelijk de kamer uit wilde lopen. Het stellen van verdere vragen heb ik daarom ook achterwege gelaten.

 

Ingezonden door
Niet openbaar
Ingezonden op
20-07-2021

 

Cijfer 6

Locatie / accomodatie

Cijfer 9

Bereikbaarheid

Cijfer 6

Informatie

Cijfer 4

Behandeling

Cijfer 4

Specialist

Cijfer 8

Medewerkers