Ingezonden door Niet openbaar op 25-04-2025
Ik kan me niet herinneren ooit zo onverschillig en arrogant te zijn bejegend bij een zorgverlener. De locatie in het Klein Arsenaal is mooi en het ziet er allemaal professioneel uit. Ik had me mentaal voorbereid op de afspraak, want ik was er zenuwachtig voor. Ik had de knoflook laten weglaten bij mijn etentje de avond ervoor, had gezorgd voor een schone en frisse mond, was ruim op tijd op de locatie. Er was van alles rondom tandzorg op de begane grond, heel groots en indrukwekkend, maar nog geen assistente of zo te zien, dus ik heb gewacht, en nog een rondje door de ruimte gelopen, en nog gewacht. Bij het volgende rondje viel mijn oog op een bordje dat MKA op de eerste verdieping zat (tussen de 12 andere kleurige logo's, was het licht mintgroene logo me niet direct opgevallen). Ik werd vervolgens te woord gestaan alsof ik die dag de duizendste domme doos was, i.p.v. de eerste om 08.00 uur 's morgens. Eenmaal binnen bij de arts (geen idee wie), heeft deze zich niet voorgesteld, en stelde al wel een vraag voordat ik was gaan zitten en hij me zelfs nog maar had aangekeken. Gelukkig bleek er geen directe behandeling nodig, maar hij gaf me het gevoel dat ik volkomen onnodig was doorverwezen, en leek niet te begrijpen dat ik niet direct zijn interpretatie van de foto begreep. Ik kwam met buikpijn binnen, en ging met nog meer buikpijn weg. Niemand, echt niemand, gaat voor de lol naar de kaakchirurg. Het lijkt me dat mensen daar gespannen binnen komen, wellicht zelfs bang, voor een mogelijke diagnose, of een ingrijpende (en dure) ingreep die moet plaatsvinden. Dan zou het fijn zijn als je hartelijk wordt verwelkomd, gerustgesteld, en als er een soort persoonlijk contact is. Tenslotte voel je je kwetsbaar in die stoel, en is het fijn als je iets van vertrouwen voelt voor degene die in jouw mond gaat kijken, daar wat van gaat vinden, je mogelijk zelfs pijn moet gaan doen. En nee, beste receptioniste, ik had echt geen bevestiging per e-mail ontvangen. Waarschijnlijk heb je mijn naam verkeerd getypt. Kan gebeuren, maar doe dan niet alsof ik er iets aan kan doen. Ik ga er vanuit dat de betrokken personen zich niet zullen herkennen in deze review, dat lijkt me meteen ook onderdeel van het probleem.
Lees verder